توصیه‌های شب قدری برای بچه‌ها | بهترین کار برای بهترین شب سال
  • کد مطالب: ۱۰۵۶۷۲
  • /
  • ۰۱ ارديبهشت‌ماه ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۰

توصیه‌های شب قدری برای بچه‌ها | بهترین کار برای بهترین شب سال

بچه‌ها می‌دانید چرا شب قدر به هزار ماه می‌ارزد و تا این اندازه نزد خداوند محترم و عزیز است؟

شبنم کرمی- بچه‌ها می‌دانید چرا شب قدر به هزار ماه می‌ارزد و تا این اندازه نزد خداوند محترم و عزیز است؟

حتما می‌گویید: «زیرا قرآن کریم در این شب نازل شده است.»

این که گفتید کاملا درست است، اما چرا نزول قرآن تا این اندازه می‌تواند مهم باشد؟

دوستان خوب! حتما شنیده‌اید که خلقت حضرت آدم برای خدای مهربان از خلقت سایر موجوداتی که آفریده بود اهمیت بسیار بیشتری داشت و با آفرینش انسان او را اشرف مخلوقات نامید، تا آنجا که از فرشتگان خواست تا در برابر آدم سجده کنند.

دلیل این همه بزرگی انسانی که از خاک آفریده شده بود فقط داشتن عقل و توانایی فکر کردن بود. بنابراین هر آنچه به افزایش عقل و اندیشه و هدایت انسان‌ها کمک کند نزد پروردگار بزرگ، گرامی و ارزشمند است.

به همین دلیل قرآن، کتاب آسمانی ما مسلمانان، از چنین جایگاه بلندی برخوردار است و شبی که نازل می‌شود و در اختیار انسان‌ها قرار می‌گیرد تا هدایتى براى مردم و نشانه‌هایى روشن از جدایى حق از باطل باشد، «بهترین شب» نام می‌گیرد.

پس شب «قدر» یا «احیا» عزیز است زیرا در این شب، قرآن -وسیله هدایت انسان به سوی خدا- فراهم شده است.

بچه‌های عزیز! هدف همه‌ی ما رسیدن به خداست؛ بنابراین در این سفر معنوی که از راه دعا کردن، قرآن و نماز خواندن و روزه گرفتن انجام می‌شود، بهترین کار می‌تواند فکر کردن به دلیل انجام این اعمال معنوی و رفتار خوب با دیگران باشد.

بیاییم با خداوند عهد ببندیم که از این پس همه‌ی عبادت‌های ما، حرف زدن‌هایمان، رفتار ما، درس خواندنمان و هر کار دیگری که انجام می‌دهیم همراه با فکر و اندیشه باشد تا از سر بی‌فکری کاری نکنیم و پشیمان نشویم.

بهتر است این شب‌ها درباره رفتار ائمه(ع) و راه و روش زندگی ایشان که همیشه برای خدا بوده است، بیشتر مطالعه و فکر کنیم تا ابتدا دلیل کارهایشان را بفهمیم و پس از رسیدن به این درک، در مسیر آن‌ها حرکت و زندگی کنیم.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.